نقااش هام حول user - nobody

[b]بسم الله الرحمن الرحيم
انا اليوم وجهنى سيرفر يوزر :rolleyes:
وانا عايز اتنقل على يوزر تانى مش من اجل الحصول على الكونفيج لا لانى بدى احمل السكربت اللى عليه :o
طبعا جربت

<?

symlink  ("/home/mih/public_html/config.php","/home/ctroposa/public_html/config.txt");

?>

ونفعت :slight_smile:
وكمان

ln -s /home/mih/public_html/config.php config.txt

واشتغلو الطرقتين تمام لسحب الملفات
بس طبعا زى ما قولتلكو انا هدفى السكربت مش معقول حفصل اسحب ملف ملف
وكمان جربت ارفع مركز تحميل ملفات ورفعت منه شيل لكن برده الشيل طلع يوزر :frowning:
ياريت لو حد عنده طريقه تانيه يشركنا بيها

[/b]

ان شاء الله

ايه يا شباب 7 مشاهدات ومفيش طريقه اخرى :o
بس اكيد الدراسه شغلكم ربنا معاكم :slight_smile:

بصراحه مفهتش بردو انت عايز ايه بالظبط

ياريت توضح

بكل بساطة بعد ما ترفع شيل على الموقع الهدف انتقل على المسار الرئيسي بعدها من الشيل download file from server او تلاقيها باسم ثاني وحمل السكربت وركبه على لوكال هوست وعدل فيه
بتوفيق

موش فاهم أي شئ أخي

كتبت فى العنوان نقاش !!! و الموضوع شكلوا بيقول إستفسار

ln -s /home/mih/public_html/ 111

[color=black]
بعدين أدخل 111 و خد سورس كل ملف إدا كان السكربت مجاني خد إسم السكربت وحملو من النت إذا كان مدفوع معليش تعب حالك شوية وحملو ملف ملف[/color]

ln -s /home/user/public_html/scirpt s14.tar.gz or zip or tar السلام عليكم تفضل …

تمام الامر ده كويس ln -s /home/user/public_html/scirpt s14.tar.gz or zip or tar وانا استخدمته
بس افرض انى عايز اسحب كلها مش ملف ملف ملفات php لمنتدى ln -s /home/user/public_html/vb

جربته طلعلى
Warning: Unknown: failed to open stream: Permission denied in Unknown on line 0

Fatal error: Unknown: Failed opening required ‘/home/user/public_html/signaturepics/.x./xx.zip’ (include_path=‘.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php’) in Unknown on line 0